HomeNieuwsAgendaFabianMotorSponsorsMediaLinksGastenboekContact
.: 15-07-07 SpeedTrophy Assen

Na een kleine tussenpauze van een maandje begonnen we weer met frisse moed aan de Speedtrophy op het vertrouwde circuit van Assen. De motor stuurt het hele jaar nog niet perfect en ook dit weekend hebben we daar nog de nodige hinder van ondervonden.

De trainingen:

De eerste training was een korte, na 5 ronden gereden te hebben ben ik binnen gekomen en heb ik de motor aan de kant gezet. Er was gewoon niet mee te rijden, de motor wilde niet insturen en in de bochten begon de voorkant te stuiteren. Er zat iets goed fout en na de nodige waarschuwingen te hebben gekregen van het voorwiel besloot ik er mee te stoppen. Na de training werd snel de voorkant uit elkaar gehaald en het bleek dat er het één en ander niet helemaal in lijn stond. Zonde dat we zo weinig rijtijd hadden gehad maar blij dat we wat gevonden hadden.

De tweede training stuurde de motor al weer wat beter maar goed was het nog niet. Het is telkens hard werken om de motor de bochten door te krijgen, iets wat in het verleden toch anders was. De training maar gewoon zo snel mogelijk rond gegaan en ondertussen een keer binnen gekomen om de vering iets aan te passen waarna ik nog 1 ronde kon rijden, dit was ook gelijk de snelste ronde en goed voor een 15e startplek totaal (incl. superstock) en een 12e plek in de supersport.

De wedstrijd:

Vastbesloten een goede start te maken en de eerste ronden geen plaatsen te verliezen ging ik lekker van de plaats af, achter Walraven en vd Marel dook ik de eerste bocht in. De eerste 2 ronden bleef ik hierachter maar ondanks dat ik het gevoel had sneller te zijn kon ik er ook niet langs komen. Een keer passeerde ik vd Marel van deze kwam ook weer langszij. In de derde ronde wilde ik proberen om met meer snelheid uit de GT te komen en ze er zo uit te kunnen accelereren. Dit plannetje mislukte helaas doordat ik met het aanremmen aangetikt werd zodat ik iets rechtdoor moest. Net voor de grindbak kon ik de motor nog op de baan houden maar ik zag alweer een man of 3 langs komen, weer in de achtervolging dus. Enkele ronden had ik nodig om weer bij te komen maar daarna zat ik alweer achter het groepje. Nigel Walraven kon ik al snel voorbij omdat deze wijd ging en Kervin Bos, welke 1 punt achter me stond in het kampioenschap, reed nu voor me. Na enkele plaagstoten kon ik er na uitkomen Strubben bijna naast komen en we remden tegelijk aan voor de Ruskenhoek. Door het late remmen en het feit dat hij gewoon vanaf de buitenkant instuurde kon ik de bocht niet meer halen. Gelukkig kon ik nog rechtdoor en via het vluchtweggetje dat er in die bocht aanwezig is de baan weer op. Ik kon nu weer opnieuw beginnen maar binnen een ronde zat ik weer achter Kervin. Poging 2 om er langs te komen kon beginnen. Dit keer kon ik er voor zorgen dat ik met meer snelheid uit de stekkenwal kwam en de motor voor de bult er naast kon zetten, nu lukte de inhaalactie wel. Ik reed weer op de 16e plaats en van het groepje zat nu nog één man voor me welke ik eenvoudig voorbij kon doordat deze wijd ging. De laatste paar ronden veranderde er niets meer, ik kon de race uitrijden en eindigde op de 12e plek in de supersport en 15e totaal.

Al met al wel een leuke race gereden en ook wel tevreden over het verloop ervan. De motor zal toch nog beter moeten sturen dus aankomende weken gaan we alles eens kritisch bekijken zodat we tijdens de Rizla Racingday op 12 augustus goed voor de dag kunnen komen.




Bezoek de sponsorpagina

 

Updates

01/03/2011
Fabian als begeleider

29/09/2010
Fabian stopt!

  MRTT MRTT Hugen Spanell Spanell SPanell   Terug naar top
Duursma MRTT Spanell SPanell  
 
Duursma Duursma MRTT Hugen Yamaha Motor Yamaha Motor MRTT Hugen