Goede inhaalrace na slechte start.
Onder zonnige omstandigheden werd afgelopen weekend de Rizla Racingday verreden. Onder toeziend oog van ruim 50.000 toeschouwers op de racedag zou het weer een enerverende race worden.
Zaterdag:
De trainingen liepen redelijk soepel, na de veringproblematiek de wedstrijd voorafgaand aan dit weekend is de voorvork door SO-Products helemaal nagekeken en de motor stuurde nu aanzienlijk beter. Aan de tijden was dit nog niet direct te zien omdat het erg druk was op de baan en de snelheidsverschillen behoorlijk waren. In enkele cruciale ronden werd ik behoorlijk opgehouden waardoor het er niet uit kwam. De 2 e training hetzelfde verhaal. Ook nu was het moeilijk om een vrije ronde te rijden en in een goed ritme te komen. Uiteindelijk kwamen we terecht op een 13 e startplek (14 e overall met de superstock er bij) voor Schalken en voor gastrijder en ONK 250cc kampioen Randy Gevers.
Zondag:
De racedag was er een zonder de gebruikelijke warm-up. Geen tijd meer om wat uit te testen en gelijk aan de bak.
De start van de race was niet best, de eerste meters waren goed maar met het aanremmen van de eerste bocht kwam de achterkant van de motor omhoog. Op zich geen probleem alleen schakelde ik ook nog eens een keer te weinig terug. Hierdoor kwamen bij het uitkomen van de bocht enkele rijders langszij en kwam ik de eerste ronde pas als 20 ste door. Er vormde zich al snel weer een groepje met voornamelijk mensen uit de Superstock. De eerste ronde kon ik meteen al Kervin Bos en Bert Vos, welke wel in de Supersport rijden, inhalen. Vooraan zag ik ondertussen Randy Gevers een gaatje slaan met het groepje en het was dus zaak om zelf hier ook snel door te komen. Van de Marel viel stil op de Veenslang en Perdon kon ik na enkele plaagstoten voor de Haarbocht uitremmen. Niet lang daarna ging ik Walraven voorbij en kon ik in de achtervolging op Gevers die inmiddels iets uitgelopen was. Binnen 2 ronden zat ik er achter en wachtte ik op het juiste moment om hem in te halen en de 13 e plaats te veroveren. Dit gebeurde 3 ronden voor het einde voor de GT-bocht en in de volgende 2 ronden kon ik nog iets bij hem wegrijden. In de laatste ronde zou het nog bijna fout gaan doordat er voor insturen stekkenwal iets op mijn vizier terecht kwam waardoor ik nauwelijks zicht meer had. Ik kwam de bocht wijd uit en Gevers zat voor de Bult al weer naast me. Gelukkig kon ik later remmen en gaf ik de 13 e plek niet meer uit handen.
Al met al weer een spannende race waarin de motor eindelijk weer iets beter stuurde. Er rest ons dit seizoen nog maar één wedstrijd, namelijk de The Race of the Champions op 23september.
|